HANDELSBETINGELSER FOR ONLINE SHOP HOS KOSMETOLOG MARTINE AAKJÆR

Generelle oplysninger

Kosmetolog Martine Aakjær
Rude Havvej 105,
8300 Odder
CVR nr.: 39715821
Telefon: 25737060
E-mail:

 

BETALING

Kosmetolog Martine Aakjær modtager betaling med  kreditkortene VISA og Mastercard samt MobilePay Online. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i Danske kroner (DKK) og incl. moms.

På dit kontoudskrift vil betalingen fremgå som betaling til martine-aakjaer.dk.

 

LEVERING

Kosmetolog Martine Aakjær tilstræber at afsende ordrer senest næstfølgende hverdag, ofte vil ordrer dog blive afsendt samme dag.
Vi sender til hele Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.
Varer leveres med GLS, til enten en Pakkeshop eller med hjemmelevering; dette vælges i kassen.
Vi leverer ikke til udlandet.
Gratis forsendelse til en GLS Pakkeshop opnås ved køb for minimum 599,00 DKK.
Opstår der problemer med leveringen, bedes du kontakte mig.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din varer vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

AFHENTNING

Købte varer kan, efter aftale, afhentes i klinikken på Rude Havvej 105, 8300 Odder. Vælger du at afhente dine varer, skal du aftale nærmere afhentningstidspunkt ved at sende en SMS til 25737060.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Kosmetolog Martine Aakjær vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Kosmetolog Martine Aakjær
Rude Havvej 105,
8300 Odder
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, vil det godkendte refusionsbeløb blive indsat på det kreditkort, der blev brugt til betaling da ordren blev indgivet. Der går normalt 2-5 dage før pengene er på din konto, men der KAN gå op til 10 dage.

 

Refusion for gavekort købt i Shoppen

For gavekort købt online i shoppen gælder specielle refusionsregler.

Gavekort er gyldigt i 3 år fra købsdato (ikke leveringsdato). Hvis der, på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af de 3 års gyldighed, ikke kan findes et produkt eller en behandling, kan gavekortets (rest)værdig refunderes til køber (ikke modtager af gavekortet).

Efter de 3 år efter køb af gavekort, kan (rest)værdien på gavekortet refunderes til køber i yderligere op til ét år. Læs evt. mere på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: Link

 

Annullering af ordre

Ønsker du at annullere en afgivet ordre, efter du har modtaget en bekræftelse, kan dette gøres på én af følgende to måder:

  1. Send en e-mail til – husk at oplyse ordrenr. Er der tale om en delvis annullering af en samlet ordre, bedes du tydeliggøre hvilke(n) vare(r) du vil annullere fra ordren.
  2. Kræver, at du er oprettet som bruger: Log ind på siden under “Min konto” og vælg punktet “Ordrer”.  Her vises en liste over dine ordrer og ønsker du at annullere en ikke gennemført ordre, kan du klikke på “Annuller” hvorefter hele ordren automatisk vil blive slettet.

 

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på . I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du oplyse om hvilke varer du sender retur samt fakturanummer på dit køb. Sendes til:
Kosmetolog Martine Aakjær
Stationsvej 18, Boulstrup
8300 Odder

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:

Din Kurv
0